Obiektywnie i fachowo
o oknach, drzwiach, bramach i nie tylko...

Rekomendacje dostarcza Ceneo.pl

Oknoplast kontra Drutex

Nie ucichły jeszcze spory ubiegłorocznej batalii Oknoplastu z Drutexem, a już rozpoczyna się kolejna potyczka. Tym razem poszło o komunikat Drutexu o stosowaniu szyb energooszczędnych. Oknoplast do niepotrzebnych waśni zaangażował nawet dostawcę szkła dla Drutexu - firmę Saint Gobain. Zupełnie to niepotrzebne według nas, ale widać konkurenci mają mocną potrzebę rywalizacji. My, widząc to od podszewki, studzimy emocje: Szanowny Oknoplaście, szanowny Drutexie, przecież nie konkurujecie ze sobą, gdyż macie zupełnie różne produkty i zupełnie różne grupy odbiorców! Według nas dopuszczalna byłaby krytyka Oknoplastu za zbytnie pompowanie balonu marketingowego mające na celu podniesienie ceny swoich okien. Natomast Drutexowi słowa krytyki należeć się mogą za zupełnie nieprzemyślany i chaotyczny marketing, a także za budowanie swojej wielkości kosztem zupełnie nie partnerskiej sprzedaży, zresztą o tym można posłuchać na dilerskim rynku...

W każdym razie do ostatniego sporu o energooszczędnych szybach jeszcze wrócimy, na razie czekamy na ripostę Drutexu.

A na razie publikujemy korespondencję Oknoplastu do dilerów Drutexu po marketingowym wykorzystaniu przez bytowskiego producenta badań okien zleconych przez Związek Pracodawców - Producentów Materiałów dla Budownictwa. My stawiamy ikonę "KLAPA" - takie spory do niczego nie doprowadzą, a jak pisaliśmy wyżej - toż to inny segment wyrobów i inny segment klientów...

"Działając w imieniu Oknoplast Sp. z o.o. z siedzibą w Ochmanowie (dalej „Oknoplast") zwracam się do Państwa w związku z prowadzonymi w ostatnim czasie przez Drutex S.A. z siedzibą w Bytowie (dalej „Drutex") działaniami godzącymi w prawa Oknoplast.

Działania te polegają na rozpowszechnianiu nierzetelnych informacji na temat charakterystyki okien produkowanych przez Oknoplast w związku z badaniem wykonanym przez Instytut Techniki Budowlanej na zlecenie Związku Pracodawców - Producentów Materiałów dla Budownictwa na przełomie września i października 2011 r. Informacje te zostały w szczególności opublikowane na stronie internetowej Drutex w tekście pod tytułem „Badanie Instytutu Techniki Budowlanej potwierdza rewelacyjne wyniki okien Drutex-u", a także - w takiej samej lub zbliżonej formie - opublikowane na różnych portalach internetowych oraz w „Gazecie Wyborczej" z dnia 25 listopada 2011 r. w ramach reklamy Drutex pt. „Badanie Instytutu Techniki Budowlanej potwierdza, które okna są najlepsze".

Zawarte w tych materiałach informacje dotyczące produktów Oknoplast są w wielu fragmentach nierzetelne i zniekształcają wyniki opisanego badania. Informacje te sugerują, że jego celem było stworzenie rankingu najlepszych okien, co nie jest prawdą. Ponadto, informacje te w wybiórczy sposób podają i interpretują wyniki badania, wyciągając w niektórych miejscach nieuzasadnione wnioski lub oceny. W tym miejscu w szczególności zwracam uwagę, że w przypadku parametru obciążenie wiatrem, okno Oknoplast przestało być badane przy dojściu do deklarowanej wartości, tj. 800 Pa (badania okien innych wybranych producentów były kontynuowane ponad deklarowaną wartość aż do momentu przekroczenia dopuszczalnych ugięć konstrukcji). W konsekwencji ten parametr nie może stanowić podstawy do twierdzenia, że okno Oknoplast notuje w tym obszarze słabsze wartości.

Co więcej, informacje posługują się tabelą, której treść nie odpowiada tabeli zaprezentowanej w oficjalnych wynikach z przedmiotowego badania.

Prowadzone przez Drutex działania, w tym także przesłanie partnerom handlowym Oknoplast treści w/w reklamy wraz z tabelą, które to dokumenty zawierały zniekształcone wyniki wskazanych wyżej badań powodują, że istnieje znaczne prawdopodobieństwo, że także Państwo możecie w ramach swojej działalności wejść w posiadanie materiałów mogących zawierać wspomniane treści.

W związku z powyższym, zawiadamiam, że jakiekolwiek bezpośrednie lub pośrednie wykorzystywanie wskazanych wyżej materiałów w ramach Państwa działalności gospodarczej, w szczególności w czasie kontaktów z nabywcami okien lub drzwi PVC, może stanowić naruszenie prawa.

Zgodnie art. 14 ustawy z dnia 14 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej „u.z.n.k.") czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody, w szczególności informacji wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach oraz posługiwanie się nierzetelnymi wynikami badań. Wykorzystywanie w ramach działalności gospodarczej tego rodzaju informacji może także stanowić czyn nieuczciwej konkurencji w postaci reklamy wprowadzającej klienta w błąd a także nieuczciwą reklamę porównawczą (art. 16 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 u.z.n.k.). Ponadto, ewentualne rozpowszechnianie przez Państwa powyższych informacji może stanowić także naruszenie dobra osobistego Oknoplast w postaci renomy (art. 43 w zw. z art. 23 kodeksu cywilnego).

Ewentualne działania podejmowane przez Państwa w porozumieniu z Drutex ewentualnie z innymi przedstawicielami handlowymi Drutex skierowane przeciwko Oknoplast lub jej partnerom handlowym mogą zostać ocenione jako działania mające na celu lub których skutkiem będzie wyeliminowanie, ograniczenie lub naruszenie konkurencji na rynku produkcji i sprzedaży okien PVC. Chodzi np. o namawianie do bojkotu i niekupowania produktów Oknoplast. W takiej sytuacji Państwa działania mogą być zakwalifikowane jako udział w zakazanym porozumieniu („kartelu"), zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r, o ochronie konkurencji i konsumentów (dalej „u,o.k.k."). Wobec tego wszczęte może zostać postępowanie antymonopolowe przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W przypadku wykazania naruszenia u.o.k.k. prawo przewiduje kary pieniężne nakładane na każdego uczestnika kartelu, do wysokości 10 % jego przychodu (obrotu).

W przypadku wykorzystywania w ramach swojej działalności gospodarczej materiałów, których dotyczy niniejsze pismo lub treści podobnych, odpowiedzialność za takie czyny ponosić może nie tylko Drutex, ale również każdy inny podmiot, który w ramach swojej działalności takie informacje w jakikolwiek formie rozpowszechnia lub wykorzystuje, także jeśli informacje te były przekazywane w odpowiedzi na zapytanie indywidualnego klienta złożone dystrybutorowi.

Mając na uwadze powyższe, informuję, że w celu ochrony renomy swoich produktów oraz swojego przedsiębiorstwa, Oknoplast podejmie zdecydowane kroki prawne przeciwko każdemu podmiotowi, który będzie posługiwał się w ramach swojej działalności wskazanymi w niniejszym piśmie materiałami przedstawiającymi produkty i przedsiębiorstwo Oknoplast w sposób nieprawdziwy i wprowadzający w błąd. W związku z powyższym zwracam się do Państwa o niepodejmowanie tego rodzaju działań."

 oknoplast konta drutex

 




W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej  szczegółów w naszej „Polityce Cookies”.